2012. június 24., vasárnap

Buda Határán 25B

A Zongor 45 után egy héttel került megrendezésre a Buda Határán túra. Én a 25B-t választottam, előző hét után bőven elég ennyi úgy gondoltam. Tudtam, hogy ez a túra után hosszabb pihenő lesz, ezért mindenféleképp elindultam ezen. A rajt nekünk Adyligetnél volt, a nevezési díj 700 Ft. A túra távja 23,83 km. volt 680 méter szintemelkedéssel. Adyligetet elhagyva a Remete-szurdok felé kellett venni az irányt. Szeretem azt a szurdokot, olyan nyugalmas helynek tűnik. Budaligeten keresztülhaladva a Solymári benzinkút következett, amire az itiner is felhívta a figyelmet, hogy folyadék legközelebb csak majd az Aranyhegyi-pataknál lesz. Az Alsó-Jegenye-völgyön áthaladva érintettük a Rózsika-forrást, ami sajnos nem iható, bár nagyon szépen meg van csinálva. Kár, hogy sok iható forrás nincsen ilyen szép, igényes módon kiépítve. A Szarvas-hegyi nyeregnél zsírkrétával kellett feljegyezni saját magunknak a megadott karaktereket, majd fent folytattam az utam a gerincen kijelölt útvonalon. A Tök-hegyen át elértem a Csúcs-hegyi nyerget, ahonnan az országos kéken kellett továbbmenni az Aranyhegyi-patak felé. Az ürömi vasútállomás után a 10-es úton átkelve egy életmenő csap adott plusz vizet és ezáltal energiát ebben a nagy hőségben, majd irány tovább Ürömhegy s majd a tanösvény. Csillaghegyen áthaladva elértem a Róka-hegyi kőbányát, ami egy igazán érdekes helynek tűnt, itt csináltam is egy pár fotót. Eddig még sosem jártam erre tudomásom szerint. Az Ezüst-hegy és a Puszta-domb ellenőrzőpontok után már Békásmegyer és a cél következett, ahova az itiner szerint 16:16-kor értem be. A Budapest Kupás pecsétet természetesen elfelejtetettem bejegyezni, de majd a végén az itinerrel bizonyítom, hogy megvan ez is. Összességében jó kis túra volt ez, bár annyira nem ájultam el tőle, megmondom őszintén. Az is lehet, hogy az utóbbi időben minden hétvégén túráztam és ezért tűnt olyan egyszerűnek. Nem tudom... Ettől függetlenül jól éreztem magam és köszönöm a szervezőknek a lehetőséget. Az oklevél viszont rendkívül szépre sikeredett és nagyon szépen lett felírva rá a nevem is.

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése