2012. október 6., szombat

Virág Benedek - Pálos 35

"Te melyik farkast táplálod?"

Eljött október 6., az Aradi Vértanúk napja és egyben a Pálos 70 teljesítménytúra. Ezúttal én a túra Virág Benedek nevű távját választottam, amely a TTT honlapja szerint pontosan 36 km. volt 1100 méter szintemelkedéssel. Már most a beszámolóm elején muszáj leírnom, hogy szerintem az eddigi legjobb túra volt ez idén. A Virág Benedek távra 800 Ft. volt a nevezési díj, amiben egész jó ellátás volt, szép itiner, nagyon sok új információval, valamint csoki, amivel még ráadásul nyertem is még egyet, üdítők, teák, stb.. A rajtolási időszak elég koraira sikeredett. A 70-es távon már reggel 5:00 és 7:00 között, a Virág Benedeken 5:00 és 7:30 között lehetett indulni. Én 6:47-kor rajtoltam el a Sziklatemplomtól, de már most megfogadtam, hogy jövőre a 70-esen szeretnék indulni és így majd ki kell találnom valamit, hogy hogy jussak fel Pestre a rajtidő elejére, de erre van még 1 évem agyalni. Szerintem érdemes lenne kicsit tovább, mondjuk 8:00-ig vagy 8:30-ig kitolni a 70-es (és mindegyik) táv rajtidejét, mert aki (mint pl. én is) vidékről utazik fel reggel, lehet, hogy nem ér fel időben a rajtra. Na szóval 6:47-kor elindultam és az első célpont a Gellért-hegy volt, ahonnan csodaszép kilátás nyílt az ébredező Budapestre. Itt a zöld sáv jelzést kellett követni, majd hamar megérkeztem a Filozófiai kertbe, ahol az első tájékozódási pont volt és egy kis feladattal is vártak a szervezők. Innen továbbra is szintén a zöld sáv jelzést kellett követni a második pontig, a Városmajori templomig, ahonnan a lila M jelzésre (Mária út) kellett rátérni. Ezután ezen ment a menet egy jó darabig. A következő pont és egyben most már az első pecsételő-ellenőrzőpont a Kútvölgyi kápolnában volt, ahol az ott találhat Szent-kútból húzott vizet kaptam frissítőül, valamint egy szép Csodás éremmel is gazdagabb lehettem. A következő állomásig szintén a lila M utat kellett követni. Ez a pont a már jó ismert Szt. Anna-kápolnánál volt a Normafánál, hát itt már sokszor megfordultam. Itt át kellett térni a kék M jelzésre, valamint a kék körsétára. Az útvonal érintette az Erzsébet-térdeplőt, valamint a Libegő felső állomását is. A János-hegyi kilátót kikerülve az út lefelé vezetett Szépjuhászné mellé, a budaszentlőrinci Pálos-kolostor romjaihoz, ahol egy nagyobb frissítőpont is működött egyben és megkaptam a következő pecsétet. Innentől többen folytattuk együtt az utat a lila és a kék M jelzést kellett követni egészen Máriaremetéig. Szeretem ezt a helyet, mert olyan nyugalmas és csendes. Itt ismét pecsételés, majd én benéztem a templomba is, ahol éppen mise folyt, ezért bent nem akartam fotót készíteni. Máriaremete után a kék M jelzésen haladtunk, majd a Jegenye-völgy után hamarosan következett az utolsó ellenőrzőpont, a Solymári vár. Az itiner szerint itt 24,6 km.-nél voltunk, tehát még egy jó 10-es volt hátra. Itt már nagyon meleg volt, megszabadultam a pulcsimtól, bár már hamarabb is simán meg levehettem volna. Szerintem ez a nap volt az utolsó ilyen meleg nap az évben sajnos. Innen a solymári vasútállomás következett, majd áthaladtunk a 10-es úton a Kevélyek felé. Ahol az Országos Kék letér a Mária útról, ott mi Csobánka felé vettük az irányt, majd a piros sáv jelzésen 14:01-kor elértük a célt, ahol zsíros, vajas és nutellás kenyér, stb.-vel vártak a szervezők. Az oklevél és a kitűzők is nagyon tetszettek. Kitűzők, mert kettőt is kaptam, az ideivel együtt a tavalyi túra kitűzőjét is. Személy szerint nekem a tavalyi amúgy is jobban tetszik. Nagyon kellemes túra volt, nagyon szép időben és gratulálok a szervezőknek a lebonyolításáért. A pontőrök nagyon barátságosak, kedvesek voltak. Nálam eddig ez a túra  viszi 2012-ben az első helyezést! Jövőre találkozunk a 70-en! ;)

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


2 megjegyzés:

  1. Saját idő terhére el lehet indulni 7:30-kor is, de csak jó fizikumú, tapasztalt túrázóknak érdemes, mert a komp nem vár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk igen, a komp hirtelen ki is ment a fejemből, így érthető. :)

      Törlés