2012. szeptember 15., szombat

Meteor 21A

Szeptember 15-én, szombaton a négyen indultunk neki Hűvösvölgyből a Meteor 21A túrának. A túra nevezési díja 600 Ft. volt, de 200 Ft. kedvezményt kaptam a Magyar Turista kártya jóvoltából. Az érintett helyeken már mind voltam, legfőképp a célra voltam kíváncsi. A túra hossza az itiner szerint 21,4 km. volt 750 méteres szintemelkedéssel. Hűvösvölgyből kiindulva a sárga jelzést kellett követni fel a Nagy-Hárs-hegyre a Kaán Károly-kilátóhoz, amit viszonylag hamar elértünk. Itt az első ellenőrzőpont pecsétje után Szépjuhásznéig szintén a sárga sávon kellett haladni, majd itt át kellett térni a piros sávra és ezáltal megmászni a jó öreg János-hegyet. Legutóbb éjszaka jártam itt. Nagyon szeretem ezt a helyet, a kilátás és maga a kilátó is nagyon gyönyörű. Innen továbbra is a piros sávot, majd a sárga sávot kellett követnünk a Csacsi-rétig, de ezen a szakaszon valami olyasmi fordult elő velem, ami azelőtt még sosem: elhagytam az itineremet. Hát visszafordulni nem akartam, úgyhogy megcéloztuk az ellenőrzőpontot, ahol egy picit szusszantunk és hatalmas szerencsémre egy utánam jövő túratárs behozta az elhagyott itinert az ellenőrzőpontra, így szerencsésen visszakerült hozzám. Innen továbbra is a sárga sávon haladtunk, majd miután áttértünk a piros sávra, következtek a Piktortégla-üregek. A pecsételés után ezen a szakaszon egy helyen megváltozott az útvonal engedélyek hiánya miatt. Szerencsére nagyon egyértelműen ki volt írva mindenhova és ki volt szalagozva a helyes irány. Sorrentonál fotózkodás, majd a táj megcsodálása, majd indultunk is a Mária-szurdokba, ami az itiner szerint Meteor-szurdok, bár a térképeken nem ez a név szerepel. A Mária-sziklánál megtört az utolsó ellenőrzőpont pecsételése és innen már célba vettük magát a célt, a Mammutfenyőket. Csodás látvány volt ez a két hatalmas 112 éves fenyő, engem nagyon magával ragadott. A célban majdnem elfelejtettem lepecsételni a Budapest Kupás füzetemet, de mivel elmentem megkeresni a közeli GCmamm geoládát, a keresés közben eszembe jutott, hogy ezen is még túl kell esni. Pedig már a 18. kupatúra, már ideje lenne megszoknom. :)
Külön oklevelet sajnos nem kaptunk, hanem maga az itiner szolgálta ezt a célt, ahova szintén egy pecsét járt a címlapra. Kár, pedig el tudnék képzelni egy gyönyörű színes oklevelet pl. a mammutfenyőkkel, ez a túra igazán megérdemelhetné, remélem a jövőben ez változni fog. A jelvény viszont valamilyen szinten kárpótolta e célt, mert az roppant gyönyörűre sikeredett. Már csak azért is indulok jövőre az 50-esen vagy a Maratonon.
Köszönöm a lehetőséget!

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése