2012. szeptember 22., szombat

Kalcit 20

Szeptember 22-én, szombaton a Pécs Városi Természetbarát Szövetség által megrendezett Budapest Kupás túrán indultunk el. Érdekes volt, hogy a TTT honlapján Aragonit 30/Dolomit 20/Kalcit 10 néven szerepelt a túra, míg a helyszínen már Dolomit 30/Kalcit 20/Aragonit 10 nevű túrák vártak minket. Tavaly már részt vettem az EKF túrákon, ami úgy anno közömbösre sikeredett, de idén a Budapest Kupa miatt mindenképp indulnom kellett ezen a túrán. A 20 km.-es távot választottuk, tekintve, hogy másnap is indulunk a HASE 20 - katonasírok elnevezésű túrán. Idén 700 Ft. volt a nevezési díj. Tehát akkor hivatalosan Kalcit 20. Reggel 7 körül értünk a rajthelyre, Csillebércre a Szabadidő- és Ifjúsági Központba és 7 óra 10 perckor el is rajtoltunk. A Normafáig kellemes bemelegítő sétával kezdtük a túrát, majd rátértünk a zöld sáv jelzésre, amit egy jó szakaszon követni kellett. Normafától lefelé elhaladtunk a Disznófő-forrás mellett, majd nekivágtunk a Tündér-szikla megközelítésének. Az idő ma nagyon szépre sikeredett, igazi kirándulóidő. Tündér-sziklánál készítettünk pár fotót, majd tovább haladtunk a zöld sávon Kurucles felé, ahol várt ránk az a sok-sok lépcső. Miután egy lánynak segítettünk felállítani az eldőlt motorját, nekivágtunk az utolsó lépcsőzésnek az Apáthy-sziklához. Itt szintén pár fotó, majd a közúton való átkelés után irány az első ellenőrzőpont, az Árpád-kilátó, ahol nagyon finom müzliszelettel ajándékozott meg minket a jó fej pontőr. A kilátóról talán az eddigi legjobb képemet sikerült elkészítenem. A kilátóban épp valami drogosok vagy hajléktalan kinézetű emberek ébredeztek és cuccoltak tovább fel egy erdősebb részre. A kilátó után már a kék sáv jelzést kellett tovább követni, ahol megcsodálhattuk a Kecske-sziklákat, valamint az Oroszlán-sziklát is, természetesen ezekről is készítettem fotót. A Határ-nyeregbe váltani kellett a kékről a sárga sáv jelzésre, ami egészen Hűvösvölgyig tartott. Ez már egy rettentő sokszor bejárt szakasz. Hűvösvölgyét elhagyva szintén a sárga sáv jelzés volt a követendő, de ezúttal nem kellett felmászni egész a Kaán Károly kilátóig, hanem a zöld körséta jelzésre kellett áttérni, ami hamar elvitt a második és egyben utolsó ellenőrzőponthoz, Szépjuhásznéhoz. Itt találkoztunk először a gólyatáborosokkal, akik életvidáman, néhol egy csöppet bódult állapotban valamilyen gólyaavató akadályverseny-szerűségen vettek részt. Az ellenőrzőponton téli fagylaltot kaptunk, valamint víz és hozzá különböző ízű és hatóanyagú pezsgőtabletták álltak rendelkezésre a túrázók számára. Ez a pezsgőtablettás téma tetszett nagyon, más túrákon is szabadalmaztathatnának ilyet. Szépjuhásznétól a szokásos piros sávon meg kellett még mászni a János-hegyet egészen fel az Erzsébet-kilátóig, majd a Libegő felső állomásánál a kék körséta jelzést kellett követni vissza egészen Normafáig, ahonnan a már megismert aszfaltúton kellett megközelíteni az Ifjúsági tábort Csillebércen. 11:41-kor értünk célba, ahol megkaptuk a fekete-fehér emléklapot, ami szerintem elég snasszra sikeredett, de azért szép, valamint a kitűzőt, ami viszont tetszik, mivel nagyon szeretem és gyűjtöm is az ásványokat. A jól megérdemelt zsíros kenyér nem is hiányozhatott, bőséges hagymával, valamint vajas kenyér és lekváros kenyér is rendelkezésükre állt a túrázóknak. Összességében jó volt, bár szerintem elfért volna ezen a 20-as távon 3 ellenőrzőpont is simán, valamint az emléklap lehetne kicsit úgymond színesebb, feldobottabb.
Köszönöm a túrát! Holnap irány a HASE 20 - Katonasírok!

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.