2012. június 3., vasárnap

Barangoló Hegyvidék (helytörténeti teljesítménytúra)

A Határjárás túra után másnap már 3-an indultunk el a Barangoló Hegyvidék nevezetű túrán. Ez volt az eddigi legrövidebb túra, amin részt vettem, hiszem csak 12,9 km. hosszú volt 435 méter szintemelkedéssel. Ez a túra is része a Budapest Kupának. A nevezés 500 Ft.-ba került, a rajt a Városmajorban található Barabás Villa elől történt. A túrán összesen 7 ellenőrzőpont volt, ahol cserkészek adták a pecsétet. Az itiner elég egyszerű volt, főleg az útleírás, ami tulajdonképpen csak egy felsorolás volt, nem is útleírás. Azért egy pontosabb itiner jól jött volna főleg a túra elején, ahol is a zöld jelzés néhol nem egyértelmű. Ennek a zöld jelzésnek a városi részét sem ártana amúgy újrafesteni meg itt-ott új jelzést is felvinni egy két oszlopra, mert néhol nem eléggé egyértelmű a helyes útirány. Ettől függetlenül ez az útvonal már eléggé ismert volt, máskor is jártunk már erre. Jó meleg idő volt, a Normafa környékén és a János-hegyen is sok ember mozdult ki a szabadba. Az Erzsébet-kilátónál a TNT Express "Sétálj az életért" elnevezésű jótékonysági programja folyt éppen, ami a gyermekéhezés ellen szól és minden évben megrendezésre kerül. A program résztvevői narancssárga lufikkal sétálgattak a Normafa és a János-hegy környékén. Az Erzsébet kilátótól még kellett egy kis kitérőt tennünk a Gyermekvasút Vadaspark megállójához az utolsó pecsétért, majd nekiindultunk a célnak, ami a budaszentlőrinci Pálos kolostor fennmaradt romjainál volt. A romok nagyon szépen karban vannak tartva, nem mint másutt egyes helyeken. Az első 150 beérkező meleg ételt is kapott a célban, ami paprikás-krumpli volt. Mivel mi is simán benne voltunk a 150-ben, így mi is kaptunk fejenként egy adagot, bár nem volt valami hatalmas adag, de finom volt és ez a lényeg. A romok mellett begyűjtöttem a 150. geocaching megtalálásomat is, ami egy virtuális láda volt (GCBSKR) és kis keresgélés után meg is lett.

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.